Інвестиційно–інноваційна програма

Версія для друкуВерсія для друку

 

ІНВЕСТИЦІЙНА ПРОГРАМА

 

РОЗВИТКУ ГРЕБІНКІВСЬКОГО РАЙОНУ

 

 НА 2011 -2015 РОКИ

 

 

 

ГРЕБІНКА – 2010

 

Зміст

 

 

ВСТУП

3

1.

Мета програми

3

2.

Виконання попередніх програмних документів(Інвестиційної Програми розвитку Гребінківського району на 2008-2010 роки)

3

3.

Визначення конкурентних переваг та ідентифікація проблем

          (СВОТ-аналіз)

7

4.

Концептуальні заходи по заохочуванню та підтримці потенційних            інвесторів.

11

5.

Рекомендації щодо зміцнення іміджу району

12

6.

Реклама  інвестиційних можливостей Гребінківського району

14

7.

 Заходи із виконання інвестиційної програми розвитку Гребінківського району на 2011  - 2015 роки

15

 

ВИСНОВКИ

17

 

Очікувані результати                                                 

18

 

 

ВСТУП

 

 Інвестиційна програма розвиткуГребінківського району на 2011 – 2015 роки є продовженням попередньої інвестиційної програми розвитку Гребінківського району на 2008-2010 роки (далі Програма), розробленої на виконання  доручення Прем’єр-міністра України від 26.04.2010 №22274/7/1-10 до доручення Президента України від 20.04.2010 №1-1/729 за результатами зустрічей з керівниками органів виконавчої влади (15 квітня 2010 року) стосовно координації діяльності місцевих органів виконавчої влади з розроблення регіональних програм залучення інвестицій в економіку регіонів.

Програма окреслює наявний стан та майбутні пріоритети активізації заходів, спрямованих на доведення до широкого загалу світової спільноти інформації про соціально-економічні здобуткиГребінківського району, його економічний потенціал та інвестиційні можливості.

 

1.      МЕТА ПРОГРАМИ

 

Метою Інвестиційної програми розвитку Гребінківського району на 2011-2015 роки є подальша активізація діяльності району, спрямована на підвищення обізнаності ділових кіл щодо соціально-економічного потенціалу та інвестиційних можливостей району; визначення пріоритетних заходів, спрямованих на досягнення цієї мети, а також координація діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій району щодо підвищення ефективності економічного розвитку та іміджу району в Україні та світі; створення умов підприємствам різних форм власності для представлення своїх досягнень на вітчизняному та зовнішніх ринках, налагодження взаємовигідних ділових контактів на регіональному, державному та міжнародному рівнях.

 

2. ВИКОНАННЯ ПОПЕРЕДНІХ ПРОГРАМНИХ ДОКУМЕНТІВ

(Інвестиційної програми розвитку Гребінківського району на 2008-2010 роки)

 

 

За період дії попередньої програми розроблено та видано  інвестиційний паспорт Гребінківського району з пропозиціями підприємств району та органів місцевого самоврядування. Розроблений та виготовлений презентаційний буклет щодо інвестиційних можливостей Гребінківського району.

Сформовано базу даних вільних земельних ділянок несільськогосподарського призначення, розроблені              паспорта земельних ділянок під будівництво та паспорта земельних ділянок для продовження незавершеного будівництва, проведена інвентаризація вільних виробничих площ що можуть бути використані для залучення інвестицій.

Управлінням економіки щоквартально проводиться моніторинг звернень інвесторів до місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.

            Щорічно станом на 1 січня оновлюється інвестиційний паспорт району.

Інвестиційний паспорт району та презентаційні матеріали, щодо інвестиційних можливостей нашого району розміщені на ВЕБ сторінці райдержадміністрації  в Інтернеті.

Район має вагомий економічний потенціал  і впевнено розвивається.

Підприємствами та організаціями забудовниками району за 9 місяців поточного року освоєно 111 млн. 920 тис. грн. капітальних інвестицій, що складає 2,4 % до загального обсягу інвестицій по області. В порівнянні з відповідним періодом минулого року підприємствами та організаціями району освоєно капітальних інвестицій на 103 млн. 113 тис. грн. більше. Найвагомішу частину, а саме – майже 96,6% займають інвестиції в основний капітал (капітальні вкладення). Витрати на придбання інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів взагальному обсязі займають лише 0,3 %; на формування основного стада –3,1% .

           

 

Оцінка динаміки залучення інвестицій та інвестиційного рейтингу дає можливість зробити наступні висновки:

- на протязі останніх років зберігається позитивна динаміка обсягів інвестицій в основний капітал . Проте, домінуючу частку в загальному обсязі інвестування займають внутрішні інвестиції і, в першу чергу, власні кошти підприємств;

- район займає 18 місце в області  за інвестиційним рейтингом і має значний потенціал залученні зовнішніх інвестицій;

- головними конкурентами Гребінківського району на ринку інвестицій продовжують залишатися сусідні райони, а саме Пирятинський та Лубенський.

В той же час, близькість їх розташування дає можливість використовувати акумульовані в цих  регіонах фінансові ресурси.

Інвестиції в основний капітал підприємств та організацій усіх форм власності за рахунок усіх джерел фінансування становили 108 млн. 153тис. грн. у фактичних цінах. В порівнянні з відповідним періодом минулого року в районі спостерігається тенденція до збільшення обсягів інвестицій в основний капітал більше ніж в 18 разів, так станом на 01.09.2009 року було освоєно лише 6,0 млн.грн.

 

Інвестиції в основний капітал за видами основних засобів за

  9 місяців 2010 року

   

Інвестиції  в основний капітал всіх форм власності за всіма видами економічної діяльності протягом 9-ти місяців були направлені : житлове будівництво – 0,3%, будівництво споруд (крім житлових)   - 81,0%, придбання машин, обладнання, інвентарю – 18,7%, придбання транспортних засобів – 0,2%.

Основним джерелом надходження капітальних інвестицій впродовж звітного періоду, як і в попередні роки, залишаються власні кошти підприємств та організацій – 97689,0 тис.грн., або 87,3 % загального обсягу капітальних інвестицій, кошти державного та місцевих бюджетів складають лише – 645,0 тис.грн., або 0,6%,  кошти населення на індивідуальне житлове будівництво склали 942,0 тис.грн., що становить  – 0,8% загального обсягу капітальних інвестицій.

Об`єктивним відображенням позитивних змін у структурі економіки району є динаміка інвестицій на одного жителя району.

За роки дії попередньої програми спостерігається тенденція до збільшення інвестицій на одного жителя району .

 

Динаміка інвестицій в основний капітал на одну особу.

 

 

Виконані роботи по ремонту покрівлі Рудківського ЗОНЗ вартістю 100,0 тис.грн.

На виконання програми «Питна вода України на 2006-2020 роки» побудовані два вуличні кооперативні водопроводи в місті по вул.. Кагамлика довжиною 400 м та по вул.. Щорса – довжиною 1,0 км.

Суб’єкти підприємницької діяльності  не зважаючи на складність в економічній ситуації продовжують втілювати свої проекти. В стадії будівництва перебуває 12 об’єктів соціального призначення, торгівельного та громадського харчування. Кошторисна вартість інвестицій складає більше 4,0 млн. грн. Ці об’єкти будуть введені в експлуатацію в цьому році. Це, зокрема, приміщення районного центру зайнятості населення, продовольчий магазин та автомагазин ПП Тараненка О.Г. по вул. Петровського, магазин промислових товарів ПП Журавленко  Л.В. по вул..  Петровського,  добудова до магазину ПП Ярославського по вул.. Калініна, магазин промислових товарів ПП Климчука Ю.І. по вул.. Жовтневій та інші.       

Особливу вагу набувають питання розвитку фондового ринку з огляду на процеси глобалізації та євроінтеграції, які в найближчі часи проходитиме економіка України. На сьогодні фондовий ринок знаходиться на етапі вирішальних зусиль для переходу зі статусу механізму обслуговування процесів перерозподілу капіталу в повноцінний сегмент економіки, який є головним мірилом розвитку та багатства країни, механізмом залучення та збереження коштів населення, засобом накопичення та перерозподілу активів від неприбуткових до прибуткових галузей та суб’єктів господарювання.

Однією із прогресивних організаційно-правових форм здійснення підприємницької діяльності є відкрите акціонерне товариство. Слід зазначити, що діяльність підприємства саме у формі відкритого акціонерного товариства є зрозумілою для іноземного інвестора. Разом із тим, рівень законодавчого забезпечення діяльності акціонерних товариств та рівень розвитку корпоративного управління на більшості товариств району, як і в цілому по Україні не відповідає міжнародним стандартам. Незважаючи на суттєві переваги залучення капіталу з використанням інструментів фондового ринку додаткові випуски цінних паперів підприємства району не проводять. Складно розраховувати на надходження зовнішнього фінансування без запровадження належної практики корпоративного управління (захист прав інвесторів та кредиторів, надійні механізми управління та контролю, відкритість та прозорість у діяльності). Саме запровадження цієї практики дозволить інвесторам бути впевненими, що їх інвестиції надійно використовуються, спрямовані на розвиток Товариства та надійно захищені від зловживань.

Враховуючи, що значні інвестиції потребують у першу чергу  промислові та сільськогосподарські підприємства, що є товариствами, а стан та структура корпоративного управління в акціонерному товаристві для інвесторів є одним із визначальних критеріїв при прийнятті ними рішень щодо інвестування, необхідно створити регіональну систему розкриття інформації щодо стану корпоративного управління з метою отримання потенційними інвесторами достовірної інформації про акціонерні товариства. Відсутність такої інформації знижує рівень зацікавленості фондовим ринком із боку інвесторів, виникненню корпоративних конфліктів, підвищенню ризиків.

 

3.  Визначення конкурентних переваг та ідентифікація проблем (СВОТ-аналіз)

СВОТ-аналіз (SWOT) - це вивчення слабких і сильних сторін окремих елементів об'єкту, а також оцінка потенційних можливостей підсилення слабких і макси­мального використання сильних сторін. Крім того, цей вид аналізу передбачає виявлення загроз для розвитку об'єкту, які є і які можуть виникнути в перспек­тиві.

      Таблиця 3.1

 

Фактор

Сильні сторони (переваги)

Слабкі сторони (недоліки)

 

1. Географічне положення

1. Зручне географічне становище в центрі України.

2. Незначна відстань до Києва (150 км.).

3.Станція Гребінка знаходиться на перетині трьох магістралей: Південної, Південно-Західної та Одеської залізниці.

3.Комунікаційна доступність

1. Віддаленість від міжнародних шляхів сполучення

2. Населення, ринок праці

1. Надлишок трудових ресурсів

2. Дешева робоча сила

 

1. Складна демографічна ситуація (від’ємний приріст, мала народжуваність, стан здоров’я)

2. Відтік кваліфікованих кадрів

3. Низький рівень заробітної плати

4. Невідповідність професійного рівня трудових ресурсів потребам економіки

3. Природні ресурси

1. Значна частка родючих ґрунтів і їх екологічна чистота

2. Наявність сировинної бази          будіндустрії (цегла).

 

1.Зниження гумусу в грунті.

2. Ерозія ґрунтів.

 

4. Сільське господарство і переробка сільгосппродукції

1. Значна кількість родючих ґрунтів

2. Багатопрофільний сільськогосподарський комплекс

3. Повернення права власності на землю селянам

4. Активність фермерських господарств

5. Робота за концепцією екологічного землеробства та випуску екологічно-чистих продуктів харчування

 

1. Низька ефективність сільського господарства

2. Дефіцит обігових коштів

3. Недостатнє впровадження інтенсивних та біотехнологій

4. Відсутність сучасних підприємств з випуску комбікормів та  підприємств з переробки сільгосппродукції

5. Зношеність основних засобів виробництва

5. Туризм, культурно-історичний рекреаційний потенціал

1. Високі рекреаційні можливості

2. Унікальні пам’ятки природи, історико-культурні пам’ятки

 

1. Недостатнє використання рекреаційних ресурсів

2. Відсутність сучасної інфраструктури туризму

 

 

6. Транспорт, інженерна інфраструктура, науково-технічний потенціал

1. Розвинена мережа шляхів сполучення

2. Розгалужена мережа газопроводів

3. Достатнє забезпечення міського населення комунальними послугами

4. Значне покриття території мобільним зв’язком різних операторів

1. Недостатній інформаційний сервіс та ін.

2. Неефективний і проблемний житлово-комунальний сектор з високим ступенем енергоспоживання.

3. Нерозвинена комунальна сфера в сільській місцевості

 

7. Екологія

 

1. Екологічно чистий район

1. Значна кількість викидів підприємств і транспорту

2. Недостатня кількість природоохоронних заходів

 

8. Ринкова інфраструктура, підприємництво

1. Активність приватного сектора, бажання займатися приватною справою

2. Наявність інформаційно-консультативного центру, за допомогою якого надається допомога СПД

3. Інтенсивне зростання суб’єктів малого підприємництва

1. Недостатній розвиток інфраструктури малого підприємництва

2. Недостатня кількість інвестицій, дешевих кредитних ресурсів

3. Низька ліквідність, ефективність та прозорість ринку цінних паперів

  

            Характеристика можливостей та загроз для розвитку району приведена в таблиці 3.2.

                                                                                          Таблиця 3.2.

 

Можливості

Загрози (обмеження)

 

1. Розвиток підприємництва

2. Збільшення інвестицій в усі галузі економіки

3. Посилення іноваційності економіки

4. Посилення позицій на внутрішньому ринку.

5. Нова продукція і розширення асортименту.

6. Збільшення переробки сільгосп-сировини.

7. Розвиток нетрадиційних джерел енергії.

8. Розвиток виробництва екологічно чистої продукції.

9. Розвиток рекреаційних зон.

10. Розвиток зеленого туризму.

11.Подальший розвиток народних промислів.

12. Створення культурно-туристичних закладів.

13. Покращання природного довкілля.

 

1. Нестабільність, зміна законодавчої та нормативно-правової бази

3. Погіршення демографічної ситуації

4. Збільшення імпорту сільгосппродукції та продуктів харчування внаслідок вступу до СОТ

5. Недотримання вимог антимонопольного законодавства

6. Нерозуміння необхідності отримання конкурентних переваг

7. Наявність тіньового сектору економіки

8. Фінансова і цінова нестабільність, інфляційні процеси

9. Конкуренція з боку  інших регіонів та країн

10. Обмеженість сільгоспресурсів, зниження продуктивності сільського господарства

11. Перешкоди на ринку збуту продукції АПК

12. Природні катаклізми

 

 

            Підсумовуючи вище наведену характеристику району, можна виділити такі найбільш важливі його конкурентні переваги:

§          Гребінка  займає вигідне географічне розташування, що є сприятливою передумовою для розвитку виробництва та надання транспортних послуг;

§          з урахуванням наявних ресурсів в районі потенціал розвитку мають наступні галузі матеріального виробництва:

-          сільське господарство;

-          харчова та переробна промисловість;

-   розвиток туристичної галузі;

-          житлово-комунальна сфера.

Гребінківський район має своєю культурну та історичну спадщину, природно-рекреаційні ресурси. Ці обставини забезпечують можливість  розвитку туризму.

Проведений SWOT-аналіз дає можливість визначити пріоритетні напрями залучення інвестицій, реалізація яких має забезпечити сталий розвиток економіки Гребінківського району:

 

§                                технічне переозброєння діючих підприємств, впровадження ресурсоощадних технологій, освоєння конкурентоспроможної  продукції. Створення нових конкурентоспроможних виробництв, які в середньостроковій перспективі визначатимуть соціально-економічний розвиток району в цілому;

§                                підвищення енергонасиченості сільськогосподарського виробництва, впровадження інтенсивних технологій, вирощування та переробка екологічно чистої продукції;

§                                розвиток туристично-рекреаційної інфраструктури;

§                                екологізаціявиробництва;

§                                розвиток інженерно-транспортної інфраструктури району, житлово-комунального господарства;

§                                підвищення іноваційності економіки;

§                                підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах;

§                                забезпечення акціонерам рівного та не пов'язаного зі значними витратами доступу до достовірної інформації про діяльність акціонерного товариства;

§                                збільшення прозорості та відкритості діяльності товариств.

Ефективний розвиток співробітництва в зазначених сферах не є можливим без доведення як до представників ділових кіл, так і широкого кола світової громадськості, інформації щодо соціально-економічних здобутків Гребінківського району на шляху ринкової трансформації господарства, інформації щодо інвестиційно-прибуткових проектів.

Основними мотивами, що повинні стимулю­вати збільшення обсягів залучених в економіку регіону іноземних інвестицій, є наступні:

підвищення технологічного рівня виробництва в ме­жах регіону;

розвиток держави загалом. Заможна і розвинена держава, до якої йдуть іноземні інвестори, збільшуючи її значення у світі та привносячи у вітчизняний ґрунт пере­дові традиції й культуру бізнесу, дозволяє громадянам почуватися впевненіше. І, навпаки, усвідомлення недостатньої розви­неності своєї країни, постійні звинувачення у корупції, несприятливому інвестиційному кліматі, економічних зловживаннях загострюють відчуття меншовартості, викликають почуття безвихідності та безперспектив­ності, приреченості на невдачі та недолю не лише для су­часного, але і для прийдешніх поколінь;

зиски майбутніх періодів. Збільшення об­сягів іноземних інвестицій сьогодні — це мультипліковані доходи населення у майбутньому. Сприяючи їх залучен­ню зараз, можна у перспективі розраховувати на вищий рівень зарплати, соціальних гарантій, здешевлення тих чи інших видів продукції, а відтак, і на економію сімейного бюджету, більшу доступність і якість медичних та освітніх послуг тощо.

На особливу увагу у цьому контексті заслуговує роль місцевої влади. Саме від уміння її працівників налагоджувати взаємодію з закордонними партнерами, потенційними інвесторами, не до­пускати виникнення конфліктних ситуацій і залежить рівень мотивації останніх у вкладенні фінансових ресурсів в еко­номіку регіону.

 

4. Концептуальні заходи по заохочуванню та підтримці потенційних інвесторів.

Враховуючи всю специфіку та складність прийняття іно­земним інвестором рішення про вкладення капіталу за кор­доном, особливо в такі ризиковані ринки, яким залишається український, є необхідність в подальшій активній і  цілеспрямованій роботі з цими інвесторами, формуванні позитивного іміджу економіки в цілому та її регіонів, зокрема. Усунен­ня бар'єрів законодавчого характеру — завдання під силу лише центральним органам влади. Але крім цього є проблеми, впоратись з якими реально на регіональному рівні. Наприклад, основна частина (за дея­кими оцінками до 80%) іноземних інвестицій в економіку східноєвропейських держав було залучено за ініціативою і безпосереднім сприянням територіальних органів держав­ної влади та місцевого самоврядування.

Роль представників органів  виконавчої влади та місцевого самоврядування у про­цесі залучення іноземних інвестицій полягає в наступному:

1. Заохочувальна підтримка — це низка заходів, спрямо­ваних на доведення до потенційного інвестора інформації про інвестиційні можливості певної території, його конку­рентні переваги.

2. Принципова підтримка — потрібна інвесторам, котрі прийняли рішення інвестувати в економіку регіону, але не впевнені у сприятливому ставленні з боку органів місцевої влади, об'єктивності контролюючих служб тощо. Вона особ­ливо важлива, адже не зовсім сприятливий імідж на міжнародній арені викликає численні сумніви та упереджене ставлення іноземних інвесторів. Така підтримка може полягати в особистих зустрічах керівників органів влади з іноземцями, обговоренні спільних проблем, узгодженні позицій щодо реалізації того чи іншого проекту.

3. Попередня підтримка — застосовується на початковій стадії реалізації інвестиційного проекту, коли інвестор від концептуальних рішень переходить до практичної діяльності з реалізації проекту і стикається з низкою незнайомих йому проблем регуляторного характеру. Така підтримка може по­лягати у наданні інформаційної та консультативної допомоги.

4. Процесуальна підтримка — набір заходів і дій, покли­каних сприяти успішній реалізації діючого інвестиційного проекту. Полягає у вирішенні поточних проблем, наданні до­помоги щодо кращого орієнтування в особливостях норма­тивно-правової бази держави тощо. Принципове значення та­кої підтримки полягає у створенні в інвестора твердого пере­конання, що всі попередні стадії підготовки та започаткування інвестиційного проекту не були лише засобом досягнення економічних інтересів місцевої влади. Вона свідчить про го­товність приймаючої сторони розвивати співробітництво на довгостроковій основі і є добрим стимулом для подальшого нарощування інвестицій цим же інвестором або стає сигна­лом для приходу в економіку регіону інших інвестуючих ком­паній.

 

5. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ІМІДЖУ РАЙОНУ

 

У контексті інвестиційної політики на місцевому рівні імідж регіону, в першу чергу, слід розглядати як ресурс для розвитку. Слід зазначити, що цей ресурс може виявитися набагато вагомішим, аніж, наприклад, поклади природних копалин. Для того, щоб цей ресурс був задіяний, необхідно, щоб регіон виділявся на фоні своїх сусідів і мав необхідні для інвестора «споживчі» характеристики.

По суті, це оз­начає створення комплексної маркетингової програми для популяризації інвестиційних можливостей території.

            Для ефективної регіональної політики в сфері інвестування необхідно наступне:

§          Наявність ринку вільного капіталу, який готовий узяти на себе додаткові інвестиційні ризики. В регіоні для малого та середнього бізнесу джерелами такого капіталу можуть стати фонди (недержавні пенсійні, венчурні,  фонди по обслуговуванню будівництва та управлінню нерухомістю та інші).

§          Наявність  компаній, що  демонструють спроможність до швидкого зростання, яким потрібна допомога в підготовці бізнес-планів, проектів. Консолідація регіонального бізнесу.

§          Наявність сприятливого середовища, сформованого місцевими органами влади, для забезпечення  умов ефективної  взаємодії регіонального бізнесу та інвесторів, які матимуть можливість не тільки входження в компанії, а й вихід по закінченню інвестування.

 Базовим елементом маркетингової стратегії регіону є визначення пріоритетних сегментів для залучення іноземних інвестицій.

Такими сферами для Гребінківського району будуть:

§          агропромисловий комплекс (сільське господарство та пере­робка);

§          житлово-комунальна сфера;

§          сфера туризму та рекреації, готельний бізнес;

§          промисловий комплекс;

§          розвиток комунальної інфраструктури.

Залежно від вибору пріоритету буде продовжено створення цілеспрямованої системи пропагування можливостей регіону. Вона включатиме як комплекс заходів регулятивно-стимулюю­чого характеру (наприклад, надання режиму максимального інформаційного сприяння, спрощених процедур реєстрації або навіть окремих фіскальних преференцій), так і цільову роботу з інвесторами відповідної категорії щодо реалізації їхніх проектів, а також пропаганду та рекламу регіону через канали розповсюдження комерційної інформації.

Іншим важливим напрямом реалізації інвестиційного по­тенціалу території Гребінківського району є цілеспрямована пропагандистська робо­та. Вона включає в себе декілька різних напрямів.

По-перше, це робота органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з поширення позитивної інфор­мації про регіон та його інвестиційні можливості на різних зустрічах, ділових переговорах, семінарах, конференціях тощо.

По-друге, варто виділити таку форму роботи з потенційними іноземними інвесторами, як виставки та ярмарки.

По-третє, пропагування інвестиційних можливостей регіону необхідно проводити на основі використання існуючих засобів масової інформації. Насамперед варто виділити роботу в міжнародній інформаційній мережі Інтернет, де можна вдало розмістити найбільш актуальну інформацію про інвестиційні можливості району.

 Формування громадської підтримки

У цьому контексті важливим є розуміння місцевих бізнесових кіл щодо необхідності приходу іноземних інвестицій в економіку регіону, усвідомлення сво­го місця у цих процесах, а також тих переваг, які вони отри­мають у разі реалізації конкретних інвестиційних проектів.

Зметою забезпечення громадської підтримки інвес­тиційної політики регіону окрему увагу слід приділяти рівню поінформованості мешканців, що повинна досягатись шляхом:

проведення форумів із залученням керівників об'єднань підприємців, консалтингових фірм, місцевих лідерів політичних партій, громадських органі­зацій;

проведення громадських слухань з питань залучення іноземних інвестицій. Такі слухання дозволяють праців­никам органів державного управління та місцевого са­моврядування відкрито обмінюватись думками з, підприємцями, діючими інвесторами, громадськими лідерами;

участь району в організації інвестиційних ярмарок із запрошенням потенційних інвесторів з-за кордону та презентацією інве­стиційних потреб і можливостей регіону.

Всі перераховані важелі повинні діяти узгоджено та зба­лансовано в структурі єдиної системи маркетингових зусиль регіону.

 

6. РЕКЛАМА ІНВЕСТИЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ

ГРЕБІНКІВСЬКОГО РАЙОНУ

 

Маркетингова стратегія передбачає формуван­ня і втілення в життя певних напрямів зовнішньоекономічної політики, спроможних сприяти ширшому залученню інозем­них інвестицій. То­му особлива увага з погляду максимальної реалізації інвес­тиційного потенціалу Гребінківського району повинна надаватися відповід­ним технікам роботи з інвесторами та практичним засобам реалізації маркетингової стратегії регіону.

Найбільш доступ­ними та ефективними з них є:

проведення компаній по зв’язках із громадськістю;

розповсюдження рекламної інформації;

робота на міжнародних виставках;

організація презентацій;

використання інструментів ділового спілкування.

 Зв’язки із громадськістю

З погляду інвестиційного іміджу території, використання зв’язків із громадськістю означає формування в очах потенційних інвесторів уявлен­ня про її сприятливий образ. Таке уявлення може базуватись, насамперед, на довірі, а тому головним завданням підготов­ки та проведення таких кампаній є виникнення довірливого відношення іноземних інвесторів до українських партнерів.

Принциповим моментом є визначення центральної ідеї такої кампанії, або того образу, який уо­соблюватиме інтерес іноземних інвесторів до певної терито­рії. Ця ідея лягає в основу формування ключового пропаган­дистського гасла. Для Гребінківського району таким ефективним гаслом, яке протягом останніх двох років ідентифікується з нашим регіономє: «Гребінка. Міцний залізничний вузол-запорука розвитку району».

 Міжнародні виставки

Участь  у міжнародній виставці є одним із ключових елементів освоєння зовнішніх інвестиційних ринків. Такі виставки дозволяють од­ночасно здійснювати огляд сучасного стану певної галузі та демонструвати власні можливості у цій сфері. Окрім наочно­го представлення своїх можливостей виставки і форуми дають можливість особистого контакту із зацікавленими сто­ронами.

 Презентації

Презентація — це складний процес по­дачі концентрованої інформації для певної аудиторії, з ознайомчою чи заохочувальною метою. Підготовка кожної презентації потребує значного часу, зосередженості, викори­стання сучасних технічних і демонстраційних засобів.

Ефективність ділових презентацій залежить від інтенсивності подачі матеріалу та масштабності використання репрезентативних каналів.

 Ділове спілкування

Робота з залучення іноземних інвестицій, навіть в разі використання найбільш досконалих рекламних технологій, обов'язково передба­чає входження у безпосереднє спілкування представників влади з інвесторами.

Основною формою ділового спілкування з іноземними інвесторами є відповідні переговори.

Використання сучасних засобів ефективного поширення інформації

Сучасна економіка вимагає докладання все більших зусиль до існування регіону в системі міжнарод­ної конкуренції, а формування нової, так званої, електронної економіки змушує суб'єктів ринкового процесу стикатися з небаченими за своєю інтенсивністю інформаційними потоками. Тому важливого значення з точки зору залучення іноземних інвестицій в Гребінківський район набуває представлення його у всесвітній мережі Інтернет.

Кожна велика інвестиція починається саме з малої інформації. Тому сподіватись на участь у сучасних світових економічних процесах, не маючи елементарних засобів для спілкування зі світом, не можна.

 
7. Заходи з виконання

ІНВЕСТИЦІЙНОЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ

ГРЕБІНКІВСЬКОГО РАЙОНУ НА  2011-2015 РОКИ

 

Заходи з виконання інвестиційної програми розвиткуГребінківського району на 2011-2015 роки розроблені з урахуванням ефективності виконання заходів попередньої програми.

Зміст заходу

Виконавці

Термін виконання

Джерела фінансування

1

2

3

4

5

1. Інформаційна забезпечення інвестиційного процесу

1.1

Збір інформації щодо інвестиційних проектів та пропозицій підприємств і організацій

Управління економіки райдержадміністрації, міськсільвиконкоми

Щорічно до  1 березня

Не потребує фінансування з районного бюджету

1.2

Збір інформації щодо наявних земельних ділянок не сільськогосподарського призначення, придатних для спорудження об’єктів виробництва та сфери обслуговування об’єктів незавершеного будівництва

Відділ земельних ресурсів,  відділ містобудування, архітектури та ЖКХ, міськсільвиконкоми

Щорічно до 1 березня

Не потребує фінансування з районного бюджету

1.3

Узагальнення отриманої інформації та оновлення баз даних (по пунктах 1.1, 1.2 та її розповсюдження серед потенційних інвесторів

Управління економіки райдержадміністрації.

Щорічно до 01 квітня

Не потребує фінансування з районного бюджету

2. Методичне забезпечення інвестиційного процесу

2.1

Проведення семінарів, семінар-нарад, семінарів-тренінгів із питань інвестиційної діяльності для  представників органів місцевого самоврядування, ділових кіл району

Управління економіки та галузеві управління  райдержадміністрації

На протязі року

Не потребує фінансування з районного бюджету

2.2

Надання підприємствам та  підприємцям методичної допомоги в розробці бізнес-планів, інвестиційних проектів

Управління економіки  райдержадміністрації

На протязі року

Не потребує фінансування з районного бюджету

3.  Активізація здійснення виставкової діяльності

3.1

Здійснення на постійній основі пошуку та збору інформації щодо запланованих на наступний звітний період загальнонаціональних, міжнародних виставок, ярмарок, презентацій, форумів, нарад, засідань круглих столів тощо

Управління економіки та галузеві управління  райдержадміністрації

Щорічно до

01 вересня

 

Не потребує фінансування з районного бюджету

3.2

забезпечення отримання планів участі району у виставково-іміджевих заходах у межах України та за її кордонами.

Управління економіки та галузеві управління райдержадміністрації

Щорічно до

01 вересня

 

Не потребує фінансування з районного бюджету

3.3

аналіз та систематизація отриманої інформації (п.п. 3.1 та 3.2) з метою розробки консолідованого плану участі  району  у виставково-іміджевих заходах на наступний звітний період

Управління економіки  райдержадміністрації

Щорічно до 10 вересня

Не потребує фінансування з районного бюджету

4. Розвиток бренду Гребінківського району

4.1

Залучення підприємств до підготовки оновлених рекламно-презентаційних матеріалів Гребінківського району з метою їх представлення під час заходів, спрямованих на підвищення міжнародного та інвестиційного іміджу району

Управління економіки та галузеві управління  райдержадміністрації

 

Щорічно,

до 1 квітня

Не потребує фінансування з районного бюджету

4.2

Видання оновлених презентаційних матеріалів Гребінківського району (компакт-диски, буклети, проспекти, тощо), земельних ділянок несітьсь-когосподарського призначення, об’єктів незавершеного будівництва на паперових та електронних носіях, враховуючи загальну концепцію створення бренду Гребінківського району.

Замовник: райдержадміністрація та районна рада

Виконавець: за результатом проведення тендеру на виконання робіт

 

По мірі потреби

Кошти  районного бюджету  1500 грн.

 

 

4.3

залучення підприємств до створення систематизованого банку даних щодо здійснюваних та запланованих інвестиційних проектів підприємств, організацій і установ Гребінківського району

Управління економіки та галузеві управління  райдержадміністрації

Щорічно до 

01 квітня

Не потребує фінансування з районного бюджету

4.4

оновлення інформації щодо здійснюваних та запланованих інвестиційних проектів підприємств, організацій та установ Гребінківського району та її узагальнення

Управління економіки райдержадміністрації

Щоквартально

 

Не потребує фінансування з районного бюджету

ВСЬОГО

 

1500 грн.

 

 
ВИСНОВКИ

 

Таким чином, стає очевидним той факт, що приділення неналежної уваги презентації регіону на світовій арені, призводить до:

1.    Недосвідченості потенційних  інвестиційних партнерів про потенціал Гребінківського району.

2.    Втрати потенційних партнерів та ринків збуту продукції.

3.    Втрати можливостей для залучення додаткових ресурсів для розвитку територій

Виходячи з вищенаведеного, можна дійти до висновку, що презентація регіону світовому загалу є важливим і необхідним заходом на шляху зміцнення міжнародного та інвестиційного іміджу країни в цілому.

 

 ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

 

Інвестиційна програма розвитку Гребінківського району на 2011-2015  роки належить до програм економічного типу, але, зважаючи на різнобічність тематики заходів, вона торкається майже всіх сфер діяльності й може належати до інших типів програм.

Виконання Програми дозволить отримати такі результати:

1.         Подальший розвиток зовнішніх економічних зв’язків, підвищення інвестиційної привабливості.

2.         Удосконалення рівня в організації презентаційної діяльності.

3.         Посилення впливу презентаційної діяльності на науково-технічне та технологічне оновлення власного виробництва, підвищення конкурентоспроможності продукції .

4.         Активізація процесу залучення прямих іноземних інвестицій в економіку регіону.

5.         Відкриття нових можливостей для громадських організацій та приватних осіб в освітніх, громадських, наукових та інших програмах.

 

Наверх ↑